søndag 3. juni 2012

Melding fra sofakroken


Her i sofakroken sitter jeg mye (fløtter mer ikke selv om Bjørn setter på fotball på tv-en). Jeg har fremdeles lite krefter og sover mye. Her om dagen fikk jeg tannverk og skikkelig pine. Jeg tror det er lett å få betennelser når man går på Interferonkur…ett eller annet med få hvite blodlegemer.  På onsdag skal jeg amputere litt av roten til en tann. Så i ettertid skal jeg være ekstra påpasselig med tanntråd. For tannverk er nemlig vondt.
På onsdag får jeg vite hvordan det er med mengden virus i blodet. Hvis jeg er veldig heldig og svaret er negativt, kan det hende jeg klarer meg med en 28 ukers kur i stedet for 48 uker.  Det ville vært vidunderlig.
Jeg svinger veldig i humøret og må balansere for ikke å bli for saktmodig og nedfor. Verken de psykiske eller fysiske forsvarsmekanismene er spesielt gode for tiden. Så jeg lever fortsatt et beskyttet og begrenset liv med få krav til meg selv.
Jeg tenker mye på hva jeg skal gjøre med livet når kuren er over og jeg forhåpentligvis blir frisk av hepatitt C-en.

4 kommentarer:

  1. Du er hjertelig velkommen inn til oss andre på Hepatitt C Forum! Ønsker du en bloggside der, er det bare å gi beskjed.

    Lykke til på onsdag, og da tenkte jeg ikke på tannlegen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det forumet skal jeg se nærmere på :-) Visste ikke at dere fantes. Dere kan bare linke til bloggen min hvis dere vil...var det det du mente?

      Slett
    2. Hei Jorunn,

      Du kan selv velge om du vil flytte bloggen inn til oss, eller om vi bare linker den opp.

      Jeg har inntil videre linket deg opp, så snakkes vi igjen om dette og andre saker :). Vi er jo i samme båt :).

      Ønsker deg LYKKE TIL i dag!

      Slett
  2. Fint om du linker den opp på siden deres.
    Ja vi kan snakkes :-)

    SvarSlett