torsdag 29. mars 2012

Blåveis


Alt ble bedre etter hvert i dag. Bjørnen kom hjem og lagde deilig grønnsakswok stekt i rapsolje. Akkurat det jeg hadde lyst på. Tilfeldig? Vi gikk tur i Kolsåsskogen. Det var veldig tiltak for jeg var nedfor, matt og trøtt. Men så utrolig helsebringende det var. Vi gikk en time på flatmark…. hjem å sove og så så vi film: Mr. Bean's Holiday. Likte den veldig godt. 

I dag har jeg gjort tre ting av det jeg hadde planlagt. Spist sundt, gått tur og sett film. God grunn til å være fornøyd. Ettermiddagen i dag er den beste siden kuren startet.


Siden første sprøyta ble satt har jeg ikke fikset og drikke kaffe. Snodig. Jeg som er ei skikkelig kaffekjerring og som hadde planlagt å dyrke den interessen. Derimot drikker jeg svært mye springvann fra en blå plastflaske med tut..
Det var en ting jeg tenkte på turen. At når jeg skal gjennom denne kuren så er det en balanse mellom det å tillate seg å være syk og det å utfordre seg selv pittelitt.
Jeg håper ingen som skal ta denne kuren må være mye alene, men når jeg tenker meg om burde egentlig ingen være mye alene.
15 sekunder før dette bildet ble tatt var det et himmelsk kveldslys på mosen.

2 kommentarer:

  1. Jeg også har planer om å spise sundt en dag. Jo, jeg spiser egentlig masse grønnsaker, når jeg ikke har pølser i lompe til middag i 4 dager i strekk...
    I går på jobben vant jeg i vinlotteriet, HURRA, bare at jeg vant en ekstrapremie pga påsken og det var en stor SJOKOLADE. Hele personalet så hvor skuffa jeg blei da jeg så sjokoladen i steden for vinflaska. Men det var mest fordi jeg spiser så mye godteri for tiden og tenkte NEI, jeg orker ikke mer sjokolade. Jeg får ta det som et mystisk tegn fra et eller annet sted fra at jeg ble kvalm da jeg så den store sjokoladen og at jeg ikke fikk den etterlengta vinflaska. Kjøpte ikke noe på veien hjem heller. Så bare frukt og grønt fremover (jugekors..).
    God påske!
    Nå skal jeg til byen, for jeg har fått den ære å få lov til å spandere nye klær og tegneutstyr på yndlingsnevøen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har hevet meg på lavkarbobølgen. Jeg har sett så mye positivt resultat av det...hint hint :-)

      For ikke lenge siden fant vi en gedigen sjokoladehare i kottet grå og gusten. Skikkelig ækkelt, selv får jeg ikke smake snurten av vin på et års tid :´(

      Det er nevøen sin…som vet å sjarmere tanta si det.

      Slett