tirsdag 27. mars 2012

Nå er første sprøyte satt

og jeg sitter her og venter på bivirkningene. Hvor tøft det blir, er veldig individuelt. Jeg kan få feber, hodepine, muskelsmerter og stivhet. Dette i første omgang, men kan bli bedre etter at man har vendt seg til medisinene. Men slapp kommer jeg til å bli. Kanskje miste litt hår bli deppa og en del ting til som jeg ikke kommer på i farta. Men jeg kan umulig få alle bivirkninger heller. Av Ribavirin Teva (tilsvarer Rebetol) kan jeg bli kvalm og derfor må det tas i forbindelse med mat. Det er nå gjort. Sprøytene ligger i kjøleskapet.
Wenche ga meg en grei innføring i hvordan sprøyta skulle setter, for neste tirsdag må jeg fikse det helt på egen hånd. Det var ikke vondt å sette sprøyta. Ikke i det hele tatt. Endelig har jeg fått nytte av magefettet mitt, for det var der nålen skulle inn. Jeg har bare spist sundt i hele dag, og det har jeg tenkt å fortsette med. Jeg har levd veldig usundt de siste par årene. Nå skal det bli det andre boller. Takk Heidi og May for gode kostholdsråd. Jeg sluttet å røyke før jeg bel førti. Tanken er å bli kvitt hepatitten før jeg blir femti.
Spennende dager.
Jeg skal til sykehuset og 14 dager og ta blodprøver og snakke med Wenche og hun lovte meg å ringe i morgen. Hun er så bra og har superfine briller. Og et sjarmerende smil.
Viktig med renslighet på infeksjonsavdelingen

5 kommentarer:

  1. Jeg tok taxi fra sykehuset for jeg var redd jeg skulle bli inmari syk med en gang...hjemme gjorde noen småting, spiste piller og mat...la meg i det rene blomstrete sengetøyet i det nymalte og nyvaskede rommet for å vente på bivirkninger...men forgjeves. Føler meg helt fin jeg...foreløbig...men akk hovmod står for fall...jeg venter fremdeles. Tenk om jeg er sånn skrudd sammen at jeg fikser denne kuren som mange sier er så fæl...

    SvarSlett
    Svar
    1. Kanskje litt ekstra tørst og en anelse svimmel...hvis jeg kjenner riktig godt etter.

      Slett
    2. Nå ser jeg K.O Knausgård på TV og merker det begynner å gjøre vondt i kroppen...litt influensaaktig. Men på ingen måte uutholdelig. Venter litt med å ta en Ibux. Til jeg skal sove

      Slett
  2. Tenker så på deg, Jorunn. Men du vet du klarer. Ikke kjenn etter, ikke kjenne etter, ikke.....

    SvarSlett
  3. I'll try. I'll try. I'll try :-)

    SvarSlett